Και καθώς ο ξεσηκωμός της Αιγύπτου (που ακολούθησε εκείνον της Τυνησίας), και απειλεί τώρα να εξαπλωθεί και σε άλλα μέρη του κόσμου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, και παρόλα τα ερωτηματικά για τις πιθανές μελλοντικές πολιτικές εξελίξεις, τα γεγονότα μέχρι στιγμής επαληθεύουν νομίζω, τα λόγια του πρώην πολιτικού και διανοητή Zbigniew Brzezinski πού έθιξα κάποτε σε ενα παλιότερο πόστ με τον τίτλο "Το αίτημα της αξιοπρέπειας".
Μέσα απο την τεράστια και δαιδαλώδη σύγχρονη τεχνολογία, την ποικιλία των απόψεων και το διαδίκτυο, οι ανθρώπινες κοινωνίες είναι σήμερα καλά πληροφορημένες για το τί συμβαίνει γύρω τους, και δρούν γρήγορα και μαζικά. Ο κόσμος πραγματι, έχει φτάσει σε ενα ιστορικό ζενίθ μιας πολιτικής και κοινωνικής αφύπνισης, και αυτό είναι και το κύριο ιστορικό χαρακτηριστικό που θα καθορίσει τις εξελίξεις στις κοινωνίες του 21ου αιώνα.
Οσο κι αν εμποδίσεις τις επικοινωνίες, όσο κι αν κλείσεις τηλέφωνα και ίντερνετ, οι πληροφορίες θα συνεχίσουν να έρχονται μαζικά και στιγμιαία. Οσο κι αν εμποδίσεις το Αλ Τζαζίρα, ο αραβικός κόσμος είναι πνιγμένος στη δορυφορική τηλεόραση και τα νέα θα πέράσουν άμεσα και καταιγιστικά. Οι μάζες δεν εξεγείρονται πλέον στο όνομα μιας συγκεκριμένης ιδεολογίας, αλλά στο όνομα μιας απαίτησης αξιοπρέπειας και σεβασμού, και καμμία υπερδύναμη και γεωπολιτική δεν μπορεί να επηρεάσει απόλυτα της αλλαγές.
Πριν λίγα χρόνια, αναμένοντας τον νέο αιώνα, η φιλοσοφική συζήτηση για το πού πάει ο κόσμος και ποιές δυναμικές θα τον επηρεάσουν, άρχισε με μια ισχυρή διαμάχη μεταξύ κάποιων σοβαρών διανοητών που πράγματι ήξεραν τον κόσμο σφαιρικά, και διέθεταν μια εξαίρετη ιστορική αντίληψη. Δύο πρωταγωνιστές της φιλοσοφικής αυτής διαμάχης, ήταν ο κ. Samuel Hantington, που στο βιβλίο του The Clash of Civilizations, αναγνώρισε την σύγκρουση των διάφορων πολιτισμών ως το κύριο συστατικό της μελλοντικής ιστορικής αλλαγής, και ο κ. Francis Fukuyama, που στο βιβλίο του The End of History and the Last Man, προέβλεψε πως η Ιστορία θα "σταματήσει" κάποτε να εξελλίσεται, γιατί οι ανθρώπινες κοινωνίες θα φτάσουν σε ενα επίπεδο ικανοποιητικής πολιτικής και κοινωνικής νιρβάνας μέσα απο κάποιο φιλελεύθερο και δημοκρατικό πολίτευμα.
Και ενω επι μέρους στοιχεία μπορούμε να δανειστούμε απο όλους τους διανοητές, προσωπικά συντάσσομαι φιλοσοφικά με τον κύριο Zbigniew Brzezinski, που κατα την γνώμη μου προβάλει το καλύτερο και ρεαλιστικότερο πλαίσιο ερμηνείας του κόσμου. Την υπέροχη και υψηλής ποιότητας (κατα τη γνώμή μου) βιβλιογραφία του, την συνιστώ σε όλους.
What defines this historically new era?
The fact that the world is now politically awakened is a totally new reality. It means that we're dealing with a humanity worldwide that is politically activated and interactive, responding to stimuli from all sorts of places, imitating each other's upheavals or revolutions, watching the U.S. on television and both admiring and resenting it. As a consequence, traditional power, which was often applied to politically passive societies, is no longer omnipotent. On top of that, for the first time there are global challenges that transcend national traditional state boundaries and don't fit into traditional interstate politics. I have in mind of course climate, environment, ecology, plus such things as the quest for human dignity derived from a rejection of injustice and inequality in the human condition.
Παραθέτω το βίντεο μόνον για το περιεχόμενο των παρατηρήσεων του κ. Zbigniew_Brzezinski. Τόσο ο τίτλος, όσο και οι παρατηρήσεις στο τέλος του βίντεο, αποτελούν πολιτική γνώμη εκείνου που το έφτιαξε και το ανέβασε στο YouTube, και δεν με αφορούν.
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
21 hours ago
Θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή στο πρώτο σχετικό κείμενο Ευρωπαίου διανοητή για την σύγκρουση των πολιτισμών.
ReplyDeleteΣτο βιβλίο του Oswald Spengler (δημοσιεύτηκε στις αρχές του 20ου αιώνα) με τίτλο «Η παρακμή της Δύσης».
Έχω και εγώ κατά καιρούς ασχοληθεί με την σύγκρουση των πολιτισμών.
Πχ βλέπε
http://christosvardakas.blogspot.com/2006/09/blog-post_115943921015216589.html
Επίσης στο blog μου στην λέξη-κλειδί (λήμμα) ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
Λες:
ReplyDelete«οι ανθρώπινες κοινωνίες είναι σήμερα καλά πληροφορημένες για το τί συμβαίνει γύρω τους, και δρούν γρήγορα και μαζικά.»
Λέω:
Να δώ πώς θα αντιδράσουμε σε όσα σχεδιάζει η κα Άννα, η οποία -μεταξύ άλλων- θα μάς λύσει και το πρόβλημα της ανεργίας.
Το "πώς" βρείτε το στο:
{arritarimata.blogspot.com}
Καλό μήνα!
Kύριε Χρίστο ενδιαφέρουσα η αναφορά. Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο του που γράφτηκε το 1918, αλλά εχω συλλέξει απο προσωπικό ενδιαφέρον ανάλογα βιβλία, και συνεχώς βελτιώνομαι.
ReplyDelete--------------------------
Αγαπηγή Καραμούζα καλωσήρθες. Η θέση μου με τα όσα κάνει και λέει η κα Διαμαντοπούλου, είναι να μην ασχολούμαστε καθόλου.
με αφορμη το αρθρο σου, εφτιαξα αυτο το βιντεο
ReplyDeletehttp://www.youtube.com/watch?v=X7xHXLcXeJ0
Τέταρτο κουνάβι, δεν μπορώ να δώ το βίντεό σου, το YouTube το μπλοκάρει λόγω περιεχομένου. Ευχαριστώ πολύ πάντως.
ReplyDelete"This video contains content from WMG and Warner Bros. Entertainment, one or more of whom have blocked it in your country on copyright grounds."
Θα το βρεις και εδω
ReplyDeletehttp://xlevi.blogspot.com/2011/02/dignity.html
Tέταρτο Κουτάβι, είδα τελικώς το βίντεο. Εξαιρετικό. Χαίρομαι που βρήκες κάτι που σου άρεσε. Είναι η παραδοχή της ελίτ πως δεν είμαστε όσο μικροί και ασήμαντοι νοιώθουμε. Νάσαι καλά.
ReplyDelete