Friday, January 28, 2011

Το ντόμινο της αποσύνθεσης

Το τελευταίο μπάχαλο με τους παράνομους μετανάστες της Νομικής, δείχνει πλέον καθαρά πως η Ελλάδα διολισθαίνει σε ενα ντόμινο απίθανων στεροτύπων και αντιλήψεων που αν δεν αντιστραφεί θα αποβεί καταστροφικό για την κοινωνία μας.

Οι δύο πολιτικές θέσεις που προβάλονται μέσα σε ενα εμφυλιακό κλίμα σύγκρουσης, η μία της άκρας αριστεράς που θέλει όλους τους μετανάστες νόμιμους, και η άλλη της ακροδεξιάς που ουρλιάζει "όλοι έξω", αντιπροσωπεύουν δύο ιδεολογικές θέσεις που είναι ανιστόρητες, ουτοπιστικές και επικίνδυνες. Το ίδιο επικίνδυνες και διχαστικές είναι και οι δηλώσεις του τύπου "δεν είναι έλληνας όποιος αντιστέκεται στο άσυλο", η θέση της κυβέρνησης που "αγανάκτησε" με την κατάληψη της Νομικής απο τους μετανάστες αλλά ανέχεται τους ντόπιους τρομοκράτες των πανεπιστημίων, οι υποκινητές της θλιβερής κατάληψης που επιζητούν κάποια νέα Δεκεμβριανά για λόγους που δεν έχουν να κάνουν τίποτα με τους μετανάστες, καθώς και οι ίδιοι οι λαθρομετανάστες που ανακάλυψαν εμπειρικά πως στην Ελλάδα το δίκιο βρίσκεται στα τηλεπαράθυρα και στις παρανομίες.

Απο όλες τις κρίσεις αυτής της χώρας, το δημοσιονομικό πρόβλημα του χρέους ίσως τελικά αποδειχθεί το πλέον μικρότερο και διαχειρίσιμο. Καλώς ή κακώς, οι ξένοι αποφάσισαν να σώσουν την Ελλάδα δημοσιονομικά, συμφέρει άλλωστε και τους ίδιους. Υπο την πίεση της Τρόικας και του νέου μηχανισμού στήριξης που κυοφορείται, η Ελλάδα θα κάνει κάποια στιγμή αναδιάρθρωση του χρέους της (όσο κι αν ακόμα επίσημα το αρνείται), θα αγοράσει διάφορα χρέη της με μικρότερα επιτόκια, θα κάνει κάποιες δημοσιονομικές χρονικές επιμηκύνσεις, θα της χαριστούν και κάποια χρέη. Θα φτωχύνει βέβαια πολύ και θα χρεωθεί σε βάθος γενεών, αλλά θα παραμείνει τελικά δημοσιονομικά βιώσιμη.

Αλλα σε όλα τα άλλα επίπεδα, η χώρα διολισθαίνει σταθερά στον τριτοκοσμισμό, και χάνεται αργά και σταθερά σε ενα ντόμινο εξελίξεων που σταδιακά την αποσυνθέτουν. Η ιστορική τάση της ελληνικής κοινωνίας να βλέπει και να ερμηνεύει τα πάντα μέσα απο το πρίσμα της "αριστερής-δεξιάς" διαμάχης δεν της επιτρέπει πλέον να λύσει πρακτικά κανένα πρόβλημα. Οταν στο τέλος του δρόμου διαπιστώσει την ωμή πραγματικότητα του σύγχρονου κόσμου, θα καταλάβει πλέον τραγικά πως έχασε μια χρυσή ευκαιρία να αφομοιώσει τους μετανάστες εκείνους που πραγματικά θα μπορούσε, και να απαλλαγεί απο εκείνους που πραγματικά της περίσσευαν. Οι Αλβανοί, οι Βαλκάνιοι και οι λοιποί ευρωπαίοι του Καυκάσου είναι ομάδες πολιτιστικά αφομοιώσιμες στην ελληνική κοινωνία, γείτονες που μοιάζουν με μάς, έρχονται απο ενα περιβάλλον αθείας που μας συμφέρει, είναι πολιτιστικά ακίνδυνοι και έχουν το βλέμμα τους στραμμένο στην Ευρώπη. Και αυτούς θα έπρεπε να τους έχει αφομοιώσει.

Οι υπόλοιποι, οι προερχόμενοι απο σκληροπυρηνικά ισλαμικά καθεστώτα και τριτοκοσμικές ζώνες πολέμου και φτώχειας, αποτελούν για την Έλλάδα εναν πολιτιστικό λάκκο καταστροφής χωρίς επιστροφή, εναν πολιτισμό θρησκευτικά, ιδεολογικά, κοινωνικά και δημογραφικά ισχυρότερο απο τον Ελλαδικό, που μέσα σε μια γενιά θα διαλύσει ό,τι ελληνικό στοιχείο υπάρχει ακόμα ζωντανό. Οι δυστυχείς αυτοί λαθρομετανάστες, αντί να συμμετάσχουν τώρα ενεργά σε κάποια δημοκρατική αναγέννηση των κοινωνιών απο τις οποίες προέρχονται (στη Μέση ανατολή, το Πακιστάν, και αλλού), θα μεταφέρουν στην Ελλάδα ατόφια όλα όσα οι κοινωνίες τους προσπαθούν εκεί να αποφύγουν.

Συμφέρει άλλωστε και τη δυτική Ευρώπη να θυσιάσει το οχυρό της περιφεριακής Ελλάδας, διατηρώντας την ως ενα πολιτιστικό buffer zone, μια αποθήκη τριτοκοσμικών αναξιοπαθούντων, αποφεύγοντας έτσι και τον εξισλαμισμό της υπόλοιπης Ευρώπης. Στο ντόμινο της αποσύνθεσης προστίθεται και το επιπλέον στοιχείο της ηθικής κατάρρευσης της ελληνικής κοινωνίας, η οποία αντίθετα με τις αγγλοσαξωνικές, σκανδιναβικές καί άλλες ευρωπαικές κοινωνίες, δεν διαθέτει πιά κανένα σύστημα αξιών που θα μπορούσε να την μετατρέψει απο μια κουλτούρα άκρατης ανομίας και κλεπτοκρατίας σε ενα βιώσιμο δημοκρατικό και αξιοκρατικό σύστημα κοινωνικής δικαιοσύνης και οικονομικής ανάπτυξης. Η έλλειψη ενός ηθικού υπόβαθρου που θα μπορούσε να αναβιώσει την ελληνική κοινωνία, και η μεταναστευτική πολιτιστική εισβολή που δέχεται ανηλλεώς, θα μπορούσαν να σημάνουν το τέλος του ελληνικού πολιτισμού που απο την επανάσταση του 1821 και μετά δεν κατόρθωσε ακόμα να επιλύσει το θέμα της πολιτιστικής του ταυτότητας.

Ισως μια μέρα, μια ευρύτερη και πιο διεθνιστική συνείδηση πολίτη επικρατήσει στον κόσμο μας, θα την προτιμούσα άλλωστε και ο ίδιος. Αλλά η πραγματικότητα είναι πως ζούμε ακόμα στην εποχή του Εθνους-κράτους, μέσα απο το οποίο πολιτιστικά, συναισθηματικά και κοινωνικά ενηλικιωνόμαστε, και αυτή η παραδοχή δεν είναι ούτε ιδεολογική τοποθέτηση, ούτε πολιτική θέση προτίμησης, αλλά μια απλή και τίμια ιστορική και κοινωνιολογική παρατήρηση. Και είτε μας αρέσει, είτε όχι, μέσα απο αυτή την συνειδησιακή οντότητα γίνονται σήμερα όλες οι αλλαγές αυτού του κόσμου. Μέχρι να πάμε λοιπόν σε κάποια άλλη διάσταση, καλό θα ήταν να δούμε την πραγματικότητα.

-----------------------------
Και δύο ωραία κείμενα απο τους συνοδοιπόρους μπλόγκερς Περαστικό και Γεράσιμο.

30 comments:

  1. Και ποια η αντίδραση της πολιτείας; Πίσω ολοταχώς, ή επανεκκίνηση των διαβουλεύσεων για επαναφορά του πραγματικού νοήματος του ασύλου αντί της κατάργησής του... πραγματικά σου έρχεται να πηδήξεις από το μπαλκόνι.

    ReplyDelete
  2. Οι τύποι είναι καταπληκτικοί φίλε Γεράσιμε. Το πραγματικό νόημα του ασύλου, και η τρομερή ικανότητα της κυβέρνησης που χειρίστηκε τόσο μαγικά το θέμα και "δεν άνοιξε ρουθούνι" (οπως μας πληροφορούν τα ΜΜΕ), φαίνεται απο το παρασκήνιο των διαπραγματεύσεων. Ολοκληρο κράτος ,κρέμασε την όση αξιοπιστία του έχει απομείνει, απο την απόφαση ενός επιχειρηματία, φίλου του πρύτανη, που οικοιοθελώς παραχώρησε το ακριβό νεοκλασσικό του σπίτι στους μετανάστες, για να αποφευχθεί μια πιθανή αιμοτοχυσία.

    ----

    Ακούστε έλληνες αυτή την τηλεφωνική διάλεξη. Είναι σοκαριστική.

    http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=247331&cid=4

    ReplyDelete
  3. Στην διαδρομή προς την "νέα τους κατοικία" ο αριθμός των "μεταναστών" μειώθηκε από 270, στους 150 περίπου λόγω διαρροών, σύμφωνα με τα κανάλια.

    Αν δλδ έκαναν κάνα δυο βόλτες στο κέντρο , πριν τους οδηγήσουν στο νέο κατάλυμα, το πρόβλημα θα είχε λυθεί αυτομάτως......

    Τέτοιο κράτος έχουμε, τέτοιοι μετανάστες μας "αξίζουν" ......

    ReplyDelete
  4. Μακάρι να υπάρξει κάποια αφύπνιση συνειδήσεων στον κόσμο. Οι εξελίξεις στον αραβικό κόσμο αφήνουν, πέρα από τη βία, μια χαραμάδα ελπίδας για συνειδητοποίηση αυτών των λαών. Όσο για την Ελλάδα, περισσότερο από τα άκρα θα έλεγα ότι κυριαρχεί η σαχλαμάρα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα δούμε τα χειρότερα. Το αστείο είναι ότι υποτίθεται με αυτό τον τρόπο, της μεταφοράς, έλυσαν το πρόβλημα; Δεν αποκλείω καθόλου να διογκωθεί περισσότερο σε λίγες μέρες, και λόγω του χώρου που επιλέγηκε. Να γελάς και να κλαις.

    ReplyDelete
  5. Διαβάζοντας για τον πανικό στη διαχείριση αυτής της ιστορίας θυμηθηκα το πως περιγράφει ο Κ.Αγγελόπουλος την διαχείριση απο τους πασοκους της κρίσης των ιμίων. Εχουμε σίγουρα στιβαρές ηγεσίες:

    Διπλωμάτης που υπηρετεί σε εξαιρετικά ευαίσθητο πόστο στην Αθήνα συναντά κάπου έναν φίλο του, βετεράνο δημοσιογράφο. Είναι σκυθρωπός, νευρικός, δείχνει πολύ ανήσυχος. Ο φίλος του παραξενεύεται, γιατί τον ξέρει χαμογελαστό και ήρεμο.

    «Τι συμβαίνει; Γιατί είσαι σκοτεινός;»

    «Γιατί να σ' το κρύψω; Αισθάνομαι χάλια».

    «Συμβαίνει κάτι στο σπίτι;»

    «Μπορείς να το πάρεις κι έτσι. Σπίτι όλων μας δεν είναι η χώρα;»

    «Έλα, λέγε, μη με βασανίζεις».

    «Εγώ είμαι αυτός που βασανίζεται από προχθές».

    «Μιλάς για τη μεγάλη βραδινή σύσκεψη, τις ώρες της κρίσης; Ήσουν εκεί, έτσι;»

    «Ακριβώς. Από την ώρα που τελείωσε έως τώρα είμαι με χάπια ηρεμιστικά. Για πρώτη φορά στη ζωή μου αυτό. Δεν αντέχονται εύκολα αυτά που είδα και άκουσα, όση πείρα κι αν έχω στον τομέα μου».

    «Τι έγινε λοιπόν; Κάτι πέρα από αυτά που μάθαμε και γράψαμε κιόλας;»

    «Δεν μου επιτρέπεται να πω λεπτομέρειες. Η θέση μου, βλέπεις. Μπορώ μόνο να σου πω ότι ο ένας έτρεμε, ο άλλος τηλεφωνούσε πανικόβλητος, ο άλλος δεν μιλούσε καθόλου κι ο άλλος είχε πιάσει τη διεθνή επαφή. Όλα αυτά σ' ένα σκηνικό απερίγραπτο, εφιαλτικό! Υπήρξαν στιγμές, πίστεψέ με, που με κόπο συγκράτησα ένα λυγμό».

    «Μα γιατί αυτό το χάλι; Πώς το εξηγείς;»

    «Δεν είναι ποτέ τους προετοιμασμένοι για τίποτε το ξαφνικό. Όταν αυτό συμβεί, τα χάνουν. Μηδέν μηχανισμός διαχείρισης κρίσεων ή έκτακτων γεγονότων. Τι φταίει γι' αυτό; Μα... η ποιότητα του πολιτικού προσωπικού μας. Τους λείπει και η ψυχή...»

    «Είναι πολύ άσχημα αυτά που μου είπες».

    «Πρόσεξε, να μην πας τώρα και γράψεις, έστω και με υπονοούμενα, κάτι απ' αυτά που σου είπα. Καλύτερα είναι άλλωστε να μην τα ξέρει ο κόσμος αυτά. Αν τα ήξερε, μπορεί να έχανε και τον ύπνο του»

    ReplyDelete
  6. Η φασσιτική προσπάθεια του 3% του ΣΥΡΙΖΑ να επιβάλλει την ατζέντα του θα ήταν απλά εξοργιστική αν δεν ήταν πολιτικά ανιστόρητη και εθνικά επικίνδυνη!
    Τους τελευταίους μήνες παίζει πολύ στους κύκλους των επαιόντων το σενάριο μιας εξέγερσης των μεταναστών στην Αθήνα που θα προκαλούσε γενικευμένο χάος και αναρχία,πράγμα που θα μπορούσε να αποτελέσει την αφορμή για διάφορα πράγματα που υπό νορμάλ συνθήκες δεν θα επιχειρούσε ούτε αυτή η κυβέρνηση ανδρεικέλων,πχ.στρατιωτικό Νόμο,έκτακτα μέτρα κλπ.
    Αυτό επαναλμβάνω θα ήταν η ΑΦΟΡΜΗ κι όχι η πραγματ.αιτία!
    Οπως και τον Δεκέμβρη του 08 οι Συριζαίοι παίζουν-πιθανότατα χωρίς να το γνωρίζουν-το παιχνίδι του μεγαλύτερου εχθρού τους.
    Τα θύματα όμως θα είμαστε όλοι!

    ReplyDelete
  7. @ Είναι δυνατόν ένα 3% να επιβάλει χάος και αναρχία σε ένα 97%, Squarelogic;
    Δεν λέω ότι δεν παίζονται πολιτικά παιχνίδια, αλλά πιθανότερο μού φαίνεται να εκφασιστεί όλη η κοινωνία από τα Χρυσά Αυγά του φιδιού. Αυτοί εισακούγονται περισσότερο από τον μέσο πολίτη, επειδή και αδοκίμαστοι είναι και του βρίσκουν χειροπιαστούς ενόχους.

    Σε κάθε περίπτωση, ο οικοδεσπότης μας έχει απόλυτο δίκιο, γράφοντας τις δύο τελευταίες παραγράφους του.
    Διότι, ασχέτως αν για ανθρωπολογικούς λόγους υπερασπίζομαι τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, γεγονός είναι πως η ελληνική πολιτική ηγεσία (γενικώς) είναι ανίκανη να εκπονήσει οποιαδήποτε μεταναστευτική πολιτική, να προβάλει βέτο στον άχαρο ρόλο που μας επέβαλε η ΕΕ και να ελέγξει τους πονηρούς, οι οποίοι έστειλαν στην Ελβετία τα όποια κονδύλια πήραν για πρόσφυγες και Ρομά.

    ReplyDelete
  8. φίλε Λωτοφάγε,
    το ξέρω πως μπορεί να σε στεναχωρώ,αλλά το 3% ή οι ακόμη λιγότεροι που αναμείχθηκαν σε αυτήν την ιστορία δημιούργησαν συνειδητά τις προυποθέσεις για μια άνευ προηγουμένου έκρηξη βίας.Το πρόβλημα των μεταναστών ερχόταν σε πολύ δεύτερη μοίρα...
    Το οτι η Αστυνομία επέτρεψε καταρχήν την κατάληψη του κτηρίου,σημαίνει οτι η κατάσταση εξυπηρετούσε κυβερνητικά σχέδια.Αυτό δεν σε τρομάζει?

    ReplyDelete
  9. Πάντως η Ελλάδα πρέπει να είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που έχει το μεταναστευτικό πρόβλημα και από τις δύο πλευρές.

    Από τη μια πλευρά μας έρχονται ανεπιθύμητοι μετανάστες που δεν μπορούν πλέον να βρουν δουλειά.

    Από την άλλη, η αφρόκρεμα του Ελληνικού πληθυσμού και ειδικά των νέων, φεύγει.

    Οι μόνοι που είναι σταθεροί είναι οι κουμπάροι των κομμάτων που τρώνε άγρια, βρέξει-χιονίσει.

    ReplyDelete
  10. "Το οτι η Αστυνομία επέτρεψε καταρχήν την κατάληψη του κτηρίου"

    Square, δεν γνωρίζουμε τι έγινε και ποιος έκανε τι. Εγώ υποθέτω ότι το πιο πιθανό είναι να μην εξυπηρετούσε τίποτα. Απλώς η αστυνομία περίμενε εντολές από τους πολιτικούς πριν κάνει οτιδήποτε. Και οι πολιτικοί, όπως γίνεται σε κάθε κρίση, είχαν πελαγώσει.

    Ο κάθε ένας από τους υπουργούς δεν θέλει να έχει την ευθύνη για οτιδήποτε σοβαρό. Και αν περιμένουν από τον Γιωργάκη να αποφασίσει, κλάφτα Χαράλαμπε! ...

    Νομίζω ότι τα περισσότερα από όσα γίνονται δεν είναι λόγω σχεδίου. Είναι λόγω παντελούς έλλειψης οποιασδήποτε ικανότητας, ακόμη και απλής κοινής λογικής. Όλος ο κρατικός μηχανισμός βασίζεται στην κορυφή και η κορυφή κυριαρχείται σε συγγενείς και κουμπάρους χωρίς καμιά απολύτως ικανότητα.

    ReplyDelete
  11. "Συμφέρει άλλωστε και τη δυτική Ευρώπη να θυσιάσει το οχυρό της περιφεριακής Ελλάδας, διατηρώντας την ως ενα πολιτιστικό buffer zone, μια αποθήκη τριτοκοσμικών αναξιοπαθούντων, αποφεύγοντας έτσι και τον εξισλαμισμό της υπόλοιπης Ευρώπης"
    Η Ευρώπη ζει εκ των έσω το Ισλάμ της βλέπε εδώ http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_21/11/2010_423277 και εδώ http://www.roumlouki.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=683&Itemid=45
    Αγαπητέ φίλε ο κόσμος αλλάζει διαρκώς χωρίς να νοιάζεται για τη σταθερή πραγματικότητα που θα θέλαμε...

    ReplyDelete
  12. Επίσης βλέπε εδώ http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6075139,00.html, παρά τα πρόσφατα μπρος - πίσω. Είναι παντού μία πραγματικότητα και το Ισλάμ (από πρόσφατα μαθήματα ιστορίας) από τις ταχύτατα ανερχόμενες θρησκείες... είτε μας αρέσει είτε όχι. Μία απλή πραγματικότητα που θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε θέλουμε δεν θέλουμε.

    ReplyDelete
  13. Κατά τη γνώμη μου, ένας από τους κύριους λόγους της ανόδου του Ισλάμ είναι η διαφθορά και η απόλυτη απληστία της πλουτοκρατίας που έχει δυστυχώς κυριαρχήσει σε όλο σχεδόν τον πλανήτη.

    Και δεν είμαι αριστερός, κάθε άλλο. Τα πιο αποτυχημένα συστήματα του πλανήτη, ever, ήταν τα κομουνιστικά και είναι καλό που τα ξεφορτωθήκαμε.

    Όμως δεν υπάρχει αντίβαρο στην απληστία πλέον. Η μόνη συγκροτημένη και ιεραρχημένη αντίδραση δείχνει να είναι η θρησκεία. Στην Τουρκία τουλάχιστον φαίνεται να έκανε καλό. Μείωσαν την διαφθορά και πέτυχαν ανάπτυξη, ενώ πριν με τους αριστερούς και τους δεξιούς είχαν πληθωρισμό 200% και πάνω και ήταν συνεχώς κάτω από το ΔΝΤ.

    ReplyDelete
  14. Όσον αφορά στην υποτιθέμενη δημοσιονομική εξυγίανση, και η τρόικα αλλά και εσύ σε όσα αναφέρεις, βλέπετε τα πράγματα λογιστικά. Το λογιστικό κλείσιμο των βιβλίων δεν συνεπάγεται καμία βιωσιμότητα και εκεί είναι το σφάλμα σας. Γι’ αυτό και είναι κρίμα να χρεωθεί τόσα, σε βάθος γενεών (που δεν φταίνε σε τίποτε) ή πολιτών που ήταν σώφρονες, για να εκπληρωθούν οι στενόμυαλοι και άχρηστοι χρηματοπιστωτικοί κανόνες, πόσο μάλλον χωρίς αποδεδειγμένο όφελος.

    Τώρα το μεταναστευτικό θα αποδειχθεί ωρολογιακή βόμβα για όλο το δυτικό πολιτισμό, οπότε οποιαδήποτε ανάλυσή του σε τοπικό επίπεδο είναι εντελώς άστοχη. Το πρόβλημα είναι ότι η Ελλάδα είναι στα σύνορα και δέχεται πιέσεις από παντού. Όταν λοιπόν αποφασίζεις να λύσεις το πρόβλημα, σε κάποια πράματα θα γίνεις κακός και σε κάποια καλός, γιατί ακριβώς οι λύσεις δεν είναι συνολικές. Αλλά όπως είπαμε παλιότερα, οι συνολικές λύσεις δεν θέλουν κοντόφθαλμους ανθρώπους σαν τους σημερινούς που ας πούμε πρεσβεύουν λογιστική λύση για ένα οικονομικό και όχι μόνο χρηματοοικονομικό πρόβλημα.

    Οι πολώσεις τώρα δε δύο πυλώνες είναι δυστυχώς άμεσο παρεπόμενο προβλημάτων που χρονίζουν και δυστυχώς όσοι είναι μακριά από τα προβλήματα, ή τα μεταθέτουν σε άλλους, δεν καταλαβαίνουν τί συμβαίνει στην πραγματικότητα, κλεισμένοι μέσα στην εικονική τους γυάλα.

    Φυσικά, σίγουρα οι πολώσεις δεν είναι ευκταίες και δυσχεραίνουν κατά πολύ την επίλυση των προβλημάτων, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο ούτε να αποδέχεσαι τα πάντα, όσο εύκολο είναι να μιλάς από τον καναπέ σου.

    ReplyDelete
  15. Οσο πιο γρήγορα το καταλάβουμε και προσγειωθούμε, τόσο το καλύτερο, διότι με ευχολόγια (για το τι θα ήταν καλύτερο για τη χώρα και ποιους θα αφομοιώναμε πιο εύκολα σαν κοινωνία) τα προβλήματα δεν λύνονται.

    ReplyDelete
  16. @Xristakis ναι είναι ένας από τους κύριους λόγους ανόδου του Ισλάμ. Οπου απουσιάζει πολιτική λύση δεν δημιουργείται κενό, κάτι άλλο προκύπτει.

    ReplyDelete
  17. @Darthiir the Abban ή ωρολογιακή βόμβα για όλο το δυτικό πολιτισμό ή ανανέωσή του. Οι μετακινήσεις πληθυσμών κατά κανόνα περιείχαν συν και πλην.

    ReplyDelete
  18. Χριστάκη,
    ναι,μπορώ σίγουρα να δω τον αρχηγό της Αστυνομίας να ενημερώνει τον πολιτικό του προιστάμενο,τον πολιτικό γίγαντα Παπουτσή(του Σάμινα,για να μην ξεχνιόμαστε...)και εκείνος,και η κυβέρνηση του,να μην παίρνει θέση,πετώντας το μπαλάκι στις πρυτανικές αρχές.
    Αντιλαμβάνεστε όμως,οτι αν είναι ανίκανοι να χειριστούν σωστά ένα τόσο εύκολο-εν τη γενέσει του-θέμα,πόσο τραγική και απέλπιδα είναι η κατάστασή μας στα άλλα πολύ σοβαρά θέματα που υποτίθεται οτι πραγματεύονται καθημερινά.

    ReplyDelete
  19. Παλαιότερα θεωρούσα ως έννοια ασύμβατη με την ιδιότητα του Πανεπιστημιακού (και κυρίως του μέλους της Πρυτανικής Αρχής) την γελοιότητα και την έλλειψη σοβαρότητος. Από καιρό, δυστυχώς, έπαψα να το πιστεύω.
    Αυτές τις ημέρες η μεταβολή της πεποιθήσεώς μου παγιώθηκε.
    Φταίνε όμως και οι Εισαγγελείς οι οποίοι παρέβησαν και αυτοί το καθήκον τους μη ασκώντας αμέσως ποινική δίωξη κατά των υπευθύνων εκείνων οι οποίοι επί καταλήψεων Πανεπιστημιακού χώρου δεν ζήτησαν την συνδρομή της δημοσίας δυνάμεως.
    Σημειώνω ότι ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας υποχρεώνει τον δημόσιο υπάλληλο (επομένως και τον Πρύτανη) ο οποίος πληροφορείται την διάπραξη αξιοποίνου πράξεως να την αναγγέλλει στον Εισαγγελέα. Κατά μείζονα λόγο μάλιστα οι Πρυτανικές Αρχές στα νόμιμα καθήκοντα των οποίων περιλαμβάνεται η προστασία της Πανεπιστημιακής περιουσίας. Μη ζητώντας επομένως την άρση του Πανεπιστημιακού ασύλου, όταν διαπράττεται αξιόποινη πράξη οι Πρυτανικές Αρχές διαπράττουν ποινικώς παράβαση καθήκοντος και αστικώς είναι υπεύθυνες για τις ζημιές της Πανεπιστημιακής περιουσίας ή/και τις ζημιές της περιουσίας των τρίτων.

    ReplyDelete
  20. Squarelogic, προφανώς και είναι ανέλπιδη η κατάσταση. Επί ένα χρόνο και τρεις μήνες, τους είδες να παίρνουν κάποια καλή απόφαση;

    Τι να πρωτοθυμηθούμε; Με το τσιγάρο μπάχαλο. Με το ΔΝΤ και το "πιστόλι στο τραπέζι" μπάχαλο. Με την εκπαίδευση μπάχαλο. Με τα διόδια μπάχαλο. Με την ελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων μπάχαλο. Με τις μετακινήσεις υπαλλήλων μπάχαλο. Με την απογραφή των Δημ. Υπαλλήλων μπάχαλο. Με την περαίωση μπάχαλο. Με τα "ενεργειακά σπίτια" μπάχαλο.

    Με μικρά και μεγάλα προβλήματα μπάχαλο. Το μόνο που έχουν κάνει είναι να αυξήσουν τους φόρους τόσο πολύ που διαλύθηκε η οικονομία. Και να σταματήσουν να πληρώνουν για έργα τα οποία έχουν περατωθεί (παράνομο).

    Ένα σωστό δεν έχουν κάνει ακόμη.

    ReplyDelete
  21. Προς Χρήστο Βάρδακα: Υπάρχει όμως και η περίπτωση να παίρνουν τηλέφωνο στον πρύτανη από το υπουργείο και να του λένε να μην κάνει τίποτα αν δεν του πει ο υπουργός. Δεν ξέρω αν έγινε, όμως το βρίσκω πολύ πιθανό.

    ReplyDelete
  22. Δεν γνωρίζω τον Πρύτανη κ.Πελεγρίνη,αλλά έχω την διαίσθηση ότι ήταν ευτύχημα που στη θέση αυτή βρέθηκε άνθρωπος που σε όλη του την ζωή μελετά και διδάσκει Φιλοσοφία και όχι κάποιος άνθρωπος της δράσης,πχ.Καθηγητής Χειρ/κής ή κάποιος Μηχανικός: ένας άνθρωπος πιο πολύ της άμεσης δράσης μπορεί να είχε εύκολα δώσει το ΟΚ της αστυνομικής επέμβασης και τώρα η Αθήνα θα καιγόταν απ'ακρη σ'άκρη προς τέρψιν όσων επένδυαν εδώ και καιρό σε αυτό το σενάριο.
    Φυσικά,τίποτε ακόμα δεν εχει λήξει...

    ReplyDelete
  23. Το αν την κοπάνισαν μερικοί δεν το ξέρω φίλε Glam, και εγώ θα την κοπάναγα. Σιγά μήν έκανα απεργία πείνας για την πολιτική ατζέντα κάποιων συμφερόντων. Γιατί οι μετανάστες στην περίπτωση αυτή είναι πιόνια. Κάποιοι τους χρησειμοποιούν για δικούς τους λόγους. Φυσικά και δεν έψαξαν για νέο κατάλυμα. Πήραν αυτό που έπεσε μπροστά τους τυχαία.

    ReplyDelete
  24. ΦίλεΠεραστικέ, μα σίγουρα το θέμα θα συνεχιστει με νέο σενάριο στο μέλλον. Ολα αυτά ειναι σοβαροφανείς δουλειές του χαβαλέ. Αλλος δηλώνει ευαίσθητος, άλλος σκληρός, άλλο νικητής στις διαπραγματεύσεις. Μέχρι τη νέα κρίση.

    -----------------
    ΦίλεYosemite, έχουμε χάσει τον ύπνο μας έτσι κι αλλιώς. Δεν περίμενα τίποτα λιγότερο απο όσα είναι στο κείμενό σου. Κάποιος της κλαδικής γίνεται στρατηγός, διευθυντής, διπλωμάτης. Και απο πίσω μούχλα και σκέψη επιπέδου καφενείου. Ετσι ειναι στελεχωμένο όλο το κράτος.

    ReplyDelete
  25. Φίλοι μου Squarelogic και Λωτοφάγε, δεν έχω ιδέα ποιός τα οργάνωσε όλα αυτά, ακούστηκε κάποια ομάδα φοιτητών του ΑΡ-ΕΝ του Σύριζα, και κάποιο συμβούλιο μεταναστών που χρηματοδοτείται απο την ΕΕ. Δεν με νοιάζει ιδιαίτερα. Αυτοί όμως που τα οργάνωσαν επεδιώκαν μια σύγκρουση με την αστυνομία στη Νομική, και κατόπιν μια κοινωνική ανάφλεξη. Ηδη όταν έπεσε το σήμα στους διάφορους αναρχικούς μέσω ιντερντετ, μεγάλες ομάδες αντιεξουσιαστών μπήκαν στην Νομική περιμένοντας την αστυνομία για την σύγκρουση. Η αστυνομία όμως απο την αρχή έκανε τον μακάκα, και πέταξε το μπαλάκι στις πρυτανικές αρχές.

    Η κυβερνητική πολιτική ειναι απλή και έξυπνη. Τσακίζεις τον Σύριζα που έτσι κι αλλιώς είναι γραφικός με τις δηλώσεις του, και το παίζεις και σκληρός γιατί έχεις ήδη διαγνώσει πως οι έλληνες τα έχουν παίξει με τους λάθρο, και δεν θέλουν εναν νέο Παυλοπουλο. Ηταν ενα είδος μπλόφας, που έπιασε.

    Θα χτύπαγε η αστυνομία; Πιστεύω πως ναί, απλά ο πρύτανης τρομοκρατήθηκε και έφερε εναν φίλο του για μια ιδιωτική λύση. Και έτσι η ιστορία σώθηκε. Για τώρα. Νέα Δεκεμβριανά πιστεύω πως θάχουμε. Και με νεκρούς αυτή τη φορά.

    Για τον σύριζα και την αριστερά έχω σταθερή θέση απο παλιά. Πουλάει πολιτική εκπόρνευση δίνοντας η φωνή του σε διάφορες ομάδες οι οποίες πιστεύω πως θα δρούσαν απο μόνες τους έτσι κι αλλιώς. Δεν είναι αυτά σοβαρά κόμματα.

    Ο λίγος κυβερνητικός και αστυνομικός τσαμπουκάς που υπάρχει σήμερα στην Έλλάδα, παρά τα λάθη της αστυνομίας (ο χαβαλές και η προχειρότητα υπάρχουν παντού), δεν ειναι σημάδι επερχόμενης δικτατορίας, αλλά στοιχειώδες συστατικό ενος σοβαρού κράτους. Επειδή έχω την βιωματική εμπειρία της Αμερικής, εμμένω στην πάγια θέση μου πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει απολύτως καμμία παρουσία του νόμου πουθενά.

    Και η Χρυσή Αυγή χαβαλές είναι, μια μικρή και γραφική ομάδα αντίδρασης. Αν είχαν την αντίστοιχη ιδεολογία ομάδων της Αμερικής, θα είχαν ήδη μπεί απο καιρό με AK 47 στον πανεπιστημιακό χώρο, και θα γινόνταν κόλαση.

    Σίγουρα πάντως περιμένω συνέχεια.

    ReplyDelete
  26. Φίλε Xristaki συμφωνώ εν ολίγοις με τα σχόλιά σου. Για την Ελλάδα, το οτι ολος ο κρατικός μηχανισμός βασίζεται στην κορυφή και η κορυφή κυριαρχείται σε συγγενείς και κουμπάρους χωρίς καμιά απολύτως ικανότητα. Απολύτως. Ετσι είναι στελεχωμένο το κράτος. Μην περιμένετε λοιπόν σοβαρή διαχείριση κρίσεως. Πολλά είναι τυχαία.

    Συμφωνώ πως ενας λόγος της ανόδου της θρησκείας είναι η διαφθορά του γενικότερου κόσμου. Οσο για το μεταναστευτικό, είναι σχεδόν ενα άλυτο πρόβλημα. Η Δύση, λόγω ιστορικής πορείας, Magna Carta, και πολιτιστικών ιδεολογιών ανθρωπισμού που την επηρέασαν, αδυνατεί να λύσει το πρόβλημα. Μόνον που για μάς, το μεταναστευτικό είναι και ενας αργός πολιτιστικός θάνατος.

    ReplyDelete
  27. Coolplanos καλωσήρθες. Χρήσιμα και ωραία τα λίνκς που παραθέτεις, (το ένα μιλάει για 16 εκατ. μουσουλμάνους στην Ευρώπη, το αλλο προτείνει μια ορθότερη παρουσίαση του Ισλάμ στα ευρωπαϊκά σχολικά βιβλία). Εχω ιδίαν γνώσιν της κατάστασης, το ισλαμικό υπερπλήθος στο Λονδίνο, τις παράνομες δημόσιες προσευχές στο Παρίσι. Συμφωνώ που ο κόσμος αλλάζει, και ποτέ μου δεν ειπα πως η μεταναστευτική εισβολή μπορεί να αντιστραφεί ολικά. Απλά υπονοώ πως ο Ισλαμισμός θα δημιουργήσει πολιτιστικά προβλήματα στη Δύση, αλλού λίγα, αλλού τεράστια, γιατί είναι ιδεολογικά ενας ισχυρότερος πολιτισμός.

    Ας δεχτούμε όμως και το δικαίωμα της Δύσης να απολαύσει το σύστημα που ιστορικά δημιούργησε, και να θέσει και τους κανόνες που επιθυμεί, γιατί είναι και ο οικοδεσπότης. Για να είναι πλήρης η συζήτηση περί "ορθότερης παρουσίασης του Ισλάμ στα ευρωπαϊκά σχολικά βιβλία" θα πρέπει να συμμετάσχουν πρακτικά και οι ιμάμηδες ας πούμε του Λονδίνου, οι οποίοι κατά 90% έρχονται απο το Πακιστάν, και είναι πολύ συζητήσιμο το τί ακριβώς διδάσκουν στη Δύση.

    ReplyDelete
  28. Φίλε Αbban, όλα όσα αναφέρω στο πόστ για τα δημοσιονομικά είναι γνωστά απο την επικαιρότητα. Δεν θα υπάρξει κανένα λογιστικό κλείσιμο βιβλίων, απλά μια ανακατανομή των θεσμικων υποχρεώσεων της χώρας προς τους δανειστές της. Δεκτή η φιλοσοφική σου αντίρρηση και διαφωνία με το σύστημα και τις πιθανές λύσεις, αλλά δεν υπάρχει κανένας τρόπος να εξαιρεθούν οι "σωφρονες πολίτες" απο τη λύση που δεν επιθυμείς. Σε περίπτωση μή βιωσιμότητας, υπάρχει και η στρατιωτική κατάληψη της χώρας εκ μέρους των πιστωτών, κάτι που έχει γίνει και στο περελθόν.

    Κανείς δεν περιμένει απο την Ελλάδα να λύσει το παγκόσμιο πρόβλημα της μετανάστευσης, αλλά ως στιγμής δεν έχει κάνει ΤΙΠΟΤΑ. Εγώ ως ομογενής και εξ αποστάσεως, άκουσα για λαθρομετανάστες και την κατάσταση του κέντρου απο το ΛΑΟΣ και τον Καρατζαφέρη. Για τους άλλους το πρόβλημα δεν υπήρχε ούτε κάω στα χαρτιά, ούτε γινόνταν συζητήσεις με την ΕΕ. Το καλοκαίρι που μας πέρασε, και υπο την πίεση της Τρόικας, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να κάνει ενα daabase δημοσίων υπαλλήλων. Αν δε ξέραμε τους υπαλλήλους που πληρώναμε, έχουμε λόγο να πιστεύουμε πως ξέρουμε τους αμολημένους μετανάστες που ειναι και αόρατοι;

    ReplyDelete
  29. Kύριε Χρίστο, θα συμφωνήσω μαζί σας, διότι σπούδασα σε ξένα πανεπιστήμια και οι πρυτανικές αρχές που γνώρισα ήταν σεβάσμιες, η δε προστασία του χώρου ήταν συνεχής. Αλλά οι πρυτάνεις της πατρίδας, παρά την τυχόν προσωπική τους καλλιέργια, εξαρτώνται και απο την ψήφο των κομματικών φοιτητικών οργανώσεων οι οποίες (ουαί τοις ηττημένοις!), σε μια ακόμα παγκόσμια πρωτοτυπία πέραν του Ασύλου, συμμετέχουν και στην ακαδημαική στελέχωση των πανεπιστημίων!!

    Πως λοιπόν να δράσουν ελεύθερα οι άνθρωποι όταν κινδυνεύει η δουλειά τους και η σωματική τους ακεραιότητα και πρέπει να ισορροπήσουν τέτοιες λεπτές ισορροπίες;

    ReplyDelete
  30. Το τρίπτυχο των τριών κρίσεων που αντιμετωπίζει η Ελλάδα (χρέος - έλλειψη ηθικής - λαθρομετανάστευση) θα καθορίσουν το παρόν και μέλλον της όμορφης πατρίδας, μέσα απο ποικίλες εκφάνσεις που θα συνδιάζουν τις τρείς κρίσεις σε διάφορες παραλλαγές. Απο το management αυτών των τριών κρίσεων θα εξαρτηθεί και το μέλλον μας. Ελπίζω η εικόνα μιας Αθήνας που καίγεται να είναι συνειδησιακά το ίδιο απεχθής σε όλους τους Ελληνες.

    Σας ευχαριστώ για την τιμή της συζήτησης.

    ReplyDelete