Friday, December 3, 2010

Μετατάξεις

Φτάνω στον γκισέ της τράπεζας, και δίνω στην υπάλληλο δύο χαρτονομίσματα των 100 ευρώ για εξαργύρωση. Εκείνη παίρνει τα χαρτονομίσματα στα χέρια της, τα παρατηρεί καλά, τα κοιτάει σε κάποιο φωτεινό φόντο για να δεί αν είναι αληθινά, τα αγγίζει, τα ξύνει, και τελικά μου απευθύνει την ερώτηση - "What country is this?"

"It's not a single country" εξηγώ. "It's the European Union". Ακολουθεί μια περίοδος σιωπής, η υπάλληλος παραμένει χαμογελαστή και ψύχραιμη, καθώς ψάχνει στο κομπιούτερ της κάποια πληροφορία. "It's not listed here",ανακοινώνει. "I have all countries and currencies, but this one's missing." Χαμογελάω και εγώ με την σειρά μου. Πέσαμε σε τραπεζικό ύφαλο.

Η νεαρή υπάλληλος συνεχίζει όμως ψύχραιμη το έργο της, αυτή τη φορά ανοίγοντας εναν τεράστιο κατάλογο. Βλέπω εκεί όλες τις χώρες πάλι, σημαίες, πληροφορίες, επεξηγήσεις. Φτάνει στο γράμμα Ε, ψάχνει καλά και υπομονετικά, ξαναχαμογελάει και ανακοινώνει εκ νέου. "Sorry but it's not listed here either".

Nεα σιωπή, νέα χαμόγελα. Τούτη τη φορά σηκώνει το τηλέφωνο και ζητάει κάποιον μάνατζερ. Εμφανίζεται ενας τύπος με γκρί κουστούμι και μια κόκκινη χριστουγεννιάτικη γραβάτα με αη Βασίληδες, έλκηθρα και χιονισμένα τοπία. Πέφτουν μαζί στη δουλειά. Ψάχνουμε την "European Union".

Και τελικά την βρήκαμε! Διακριτικά και επαγγελματικά, ο μάνατζερ εξηγεί τώρα στην υπάλληλο. "It's actually listed under "Euro". Happens quiet often. So next time you know..."

------------------------------
Αληθινή ιστορία που μου ήρθε στο μυαλό με αφορμή τις μετατάξεις. Εδώ κι αν θα γίνει της πουτάνας...

Extra bonus Τσαλιγοπούλου. Παραγγελιά. Καλό Σ/Κ.

6 comments:

  1. You can't teach an old dog new tricks...

    Or can you?

    ReplyDelete
  2. Έχω την ίδια ιστορία! και από την παιλά Fleet, και την Bank of America! Ειλικρινά, δεν έχουν ιδέα ότι υπάρχει σύμπαν έξω από τα σύνορα.Τουλάχιστον η δικιά σου, αφού ανακαλύφθηκε η Ευρώπη, ήξερε που έπεφτε και ο΄τι δεν είναι μέρος της Μέσης Ανατολής;

    ReplyDelete
  3. Όλα είναι για καλό, θα δείς.

    ReplyDelete
  4. Εχω παρομοια, αλλα με ταυτοτητες όχι με χρήματα. Μετράει;

    Ο ελεγχος γινεται πιο ευκολα και γρηγορα με διαβατηρια που εχουν το τσιπακι και οι υπάλληλοι απλα το σκαναρουν. Μολις βγαινει η καινουργια ταυτοτητα την παίρνω και έκτοτε ταξιδευω με αυτήν. Την πρωτη φορά πάω στον τυπο στο Gatwick την κοιταει...την ξανακοιταει...την γυρναει απο εδω απο εκει...What's this? Greek id απαντάω και αυτός αρχιζει να λέει κατι για bloody greeks, καλεί ασφάλεια, κάτι λένε μεταξυ τους, "manually..." ψιθυριζει αυτός και ξαναρχιζει τα μπινελικια. Μετά από 5 λεπτα που του έχει πάρει για να πληκτρολογησει το ελληνικό μου επιθετο μου λέει (σχεδον) απειλητικά "bring your passport next time...".

    ReplyDelete
  5. Μόνο που η υπάλληλος που περιγράφεις δεν προέρχεται από μετάταξη. Είναι original!!! Χα χα χα!

    ReplyDelete
  6. Λένε ότι δεν μπορείς φίλε dormammu. Αλλά έχω τις αντιρρήσεις μου...
    ---------------------------
    Ναί βέβαια, φίλε thinks, υπάρχουν πολλά παραδείγματα, όλοι οι μετανάστες έχουν ολόκληρη συλλογή απο τέτοιες ιστορίες. Για να μας θυμίζουν πως κανείς δεν έχει υποχρέωση να γνωρίζει τον κόσμο του αλλουνού που δεν τον αγγίζει...

    ---------------------------
    Μακάρι νάναι για καλό Αθηνά μου. Η επανίδρυση του δημόσιου τομέα θα μας γεμίσει πάντως με αξέχαστες αναμνήσεις.

    ---------------------------
    Ελεύθερα φίλε Νίκο, καλό το παράδειγμα. Υην νέα ταυτότητα δεν την έχω δεί. Πάντως το διαβατήριο μάλλον θα μείνει μαζί μας για πολύ καιρό ακόμα.


    ---------------------------
    Τέλειος υπάλληλος Μερόπη μου. Κλασσική αμερικανική ιστορία. Αν ξεφύγεις απο το κουτί, έχασες τον δρόμο.

    ReplyDelete