Αχ αυτός ο αριστερισμός. Μια παρωπίδα τόσο μεγάλη, που προκαλεί τύφλωση. Οι προεκλογικές ανακοινώσεις για την κατάργηση των στρατηγικών δεσμεύσεων της χώρας, της συμφωνίας για τα λιμάνια με τους Κινέζους και τα ενεργειακά με τους Ρώσους, είναι ένα ακόμα παράδειγμα φτηνού λαϊκισμού που δυστυχώς καλά κρατάει. Μια εβδομάδα στην εξουσία, και οι πρώτοι ερασιτέχνες έκαναν εντυπωσιακή εμφάνιση. Δεσμεύονται άλλωστε απο τις προεκλογικές δηλώσεις τους. Θα αφήσει, ή δεν θα αφήσει ο Μητσάρας ο συνδικαλιστής να κάνει εμπόριο η Έλλάδα με το εξωτερικό ή όχι;
Με δεδομένα οτι (1)το 95% του παγκοσμίου εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης και το 80% της αξίας του διακινείται με εμπορευματοκιβώτια, (2)η διακίνηση των αγαθών με εμπορευματοκιβώτια παγκοσμίως κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών υπερτριπλασιάστηκε, (3) 1 στα 2 containers παγκοσμίως και 4 στα 5 containers που έχουν προορισμό την Ευρώπη προέρχονται από τη Κίνα, (4) το τεράστιο ενδιαφέρον της Κίνας να αυξήσει το διεθνές της εμπόριο αξιοποιώντας και αναβαθμίζοντας ενα παγκόσμιο δίκτυο λιμανιών, η ελληνική κυβέρνηση υπέγραψε με τον Κινέζο Πρόεδρο Hu Jintao (Χού Ζιντάο), μια απολύτως συμφέρουσα εμπορική συμφωνία, σύμφωνα με την οποία (1)το διακομιστικό εμπόριο Ελλάδας-Κίνας θα υπερδιπλασιασθεί στο μέλλον (αυξάνοντας τα εμπορικά και φορολογικά έσοδα για την Ελλάδα), (2)οι κινέζοι θα αναβαθμίσουν οικονομικά και λειτουργικα το λιμάνι του Πειραιά, (θα χτίσουν μια νέα προβλήτα και θα αναβαθμίσουν άλλες), (3)πάνω απο 1000 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν, και (4)η Ελλάδα θα βελτιώσει την ήδη υπάρχουσα ναυτιλιακή της θέση παγκοσμίως. Αλλά, όπως πάντα στην Έλλάδα, οι διάφορες κομματικές και συνδικαλιστικές διαπλοκές, δημιουργησαν ένα ιδιότυπο σύστημα εργασίας, με το οποίο καμμία σχέση δεν έχουν οι Κινέζοι, οι κυβερνώντες άρχισαν τους λαϊκισμούς, και οι ντόπιοι συνδικαλιστές μας πουλούν και μανατζάρουν την εργασία κατα το δοκούν.
Η κ. Κατσέλη δεν έχει κάνει καμμία προετοιμασία για το θέμα της συμφωνίας των λιμανιών, δεν καθόρισε ποτέ τί ακριβώς θα διαπραγματευτεί με τους Κινέζους, τι ακριβώς δεν της αρέσει απο την συμφωνία, δεν έχει την παραμικρή άμεση γνώση του τί γίνεται εκεί κάτω, καμμία στρατηγική τί θα κάνει με τους απεργούς, δεν μας είπε ποιά ακριβώς εργασιακά δικαιώματα διαπραγματεύεται, και δεν εκπέμπει καμμία επείγουσα συναίσθηση της ανάγκης να ανοίξει το λιμάνι του Πειραιά, και της υψίστου σημασίας συνέπειες που θα έχει η απεργία στον ευρύτερο ναυτιλιακό μας χώρο. Σημειωτέον πως την συμφωνία για τα λιμάνια, και τα εργασιακά της συμφωνίας, απεδέχθησαν στο παρελθόν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Το μπάχαλο άρχισε αργότερα, όταν άρχισαν οι ντόπιες διαπλοκές.
Το κύρος της χώρας μας καταρρακώνεται διεθνώς, αποκτούμε φήμη αναξιοπρεπούς εμπορικού συνεργάτη, και φυσικά οι Κινέζοι θα προσφύγουν και δικαστικά μετά την 1η Νοεμβρίου, διότι η Ελλάδα δεν τηρεί τις εμπορικές της υποσχέσεις. Οι Κινέζοι θα τα πάρουν τα λεφτά τους και μπορούν να κάνουν επενδύσεις και αλλού, εμείς θα χάσουμε σε κύρος, εργασιακές θέσεις και εμπόριο, η αγορά μας θα ξεμείνει απο προιόντα, και οι τιμές φυσικά θα αυξηθούν. Και όλα αυτά επειδή ο Μητσάρας ο συνδικαλιστής δεν γουστάρει διακρατικές συμφωνίες.
Η Ελλάδα δημιούργησε κάποτε ενα τεράστιο οικονομικό θαύμα, το θαύμα της Εμπορικής Ναυτιλίας. Ηταν το μεγαλύτερο στρατηγικό σχέδιο που εφαρμόστηκε ποτέ σ' αυτό τον τόπο, η πρώτη παγκοσμιοποιημένη επιχείρηση. Σε κάποια στιγμή, η Ναυτιλία μας απασχολούσε πάνω απο 300 χιλιάδες εργαζομένους στην Ελλάδα. Σήμερα το τεράστιο αυτό στρατηγικό έσοδο, ακόμα ενεργό και τεράστιο, δέχεται πολλαπλά πλήγματα σε όλα τα επίπεδα. Η νέα κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ κατήργησε το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας, το συγχώνευσε με το Οικονομικών. Η ναυτιλία και οι εμπορικές ναυτιλιακές συμφωνίες της Ελλάδας με τον έξω κόσμο, πρέπει να διατηρηθούν και να επεκταθούν. Αν ο συνδικαλισμός αφεθεί στις δυναμικές του, ναυτιλία και λιμάνια θα καταντήσουν σαν τα ελληνικά πανεπιστήμια. Ο μαφιόζικος συνδικαλισμός μας πνίγει και ακόμα μια φορά. Και στο τιμόνι της ηγεσίας, οι ερασιτέχνες.
Αναφορές
Το λιμάνι της αγωνίας
ΟΛΠ: Κύρωση της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών
Τριβές στην κυβέρνηση για το λιμάνι
Οι υποσχέσεις, οι εργαζόμενοι και η αγορά
Οι βασικοί όροι της σύμβασης για τον προβλήτα ΙΙ
Υπόσχεση στήριξης, αλλά...
Διαπραγματεύσεων συνέχεια
Συζήτηση από μηδενική βάση
O αντιαποικιακός αγώνας στον Πειραιά
Ρεμβασμός του Σαρανταημέρου
-
*Οι επιστολές των αναγνωστών στις εφημερίδες συχνά παρουσιάζουν πολύ
ενδιαφέρον, καθώς θίγουν θέματα που περνούν απαρατήρητα από τη συνηθισμένη
αρθρο- κα...
9 hours ago
Δεν γνωρίζω εάν πρόκειται περί ιδεολογικών εξαρτήσεων και αγκυλώσεων απλώς! Αντικειμενικά όμως η σημερινή Ελληνική Κυβέρνηση περιορίζει το εμπόριο της Κίνας στην Ευρώπη και την μείωση της εξαρτήσεως της Ευρώπης από τα πετρέλαια εμπορικών συμφερόντων των ΗΠΑ.
ReplyDeleteΤο τερατάκι του κρατικοδίαιτου συνδικαλισμού, ένα προϊον τερατογένεσης του πασοκικού παρελθόντος είναι και πάλι κοντά μας. Οχι δηλαδή ότι έφυγε ποτέ. Εάν η κυβέρνηση το αμέσως επόμενο διάστημα δεν ξεκόψει απο το κακό πασοκικό παρελθόν, να ετοιμάζεται το χειμώνα που μας έρχεται για νύχτες του αγίου βαρθολομαίου με συνδικαλιστές να ξεβρακώνουν απεργοσπάστες, περιπολικά να γυριζουν ανάποδα και να καίγονται σαν λαμπάδες, και αγριεμένες φάτσες που θα απαιτούν εδώ και τώρα τη "δικαίωση" των αγώνων. Αυτή η λούκα μου μοιάζει λίγο ούφο. Ελπίζω να μην αποδειχθεί εξίσου κοφτερό μυαλό με το γίγαντα το σύζυγό της το γεράσιμο που από όπου πέρασε τα έκανε ρημαδιό..
ReplyDeleteΕτερον εκάτερον κ. Βαρδάκα, και να τα δούμε και τα δύο. Πρώτα το θέμα της απεργίας. Δεν υπάρχουν ως στιγμής αιτήματα, θα τα στείλουν λέει γραπτά στην Λούκα. Η οποία βγήκε και στην τηλεόραση και τα μάσησε. Δεν έχει ιδέα (γιατί δεν μας είπε ακόμα) ποιό είναι το πρόβλημα. Εχετε δεί εσείς υπουργό, να βλέπει πρώτα τον κινέζο και μετά να λέει στην τηλεόραση πως δεν γνωρίζει ακόμα ποιά είναι τα αιτήματα?
ReplyDeleteΑλλά οι συνδικαλιστάδες, έχουν οι άνθρωποι τις δικές τους προτεραιότητες. Ανακοίνωσαν πως θέλουν άμεση διακοπή της διακρατικής συμφωνίας! Αν αφήσουμε κ. Βαρδάκα την κάθε στελεχάρα να καθορίζει τι θα κάνει εμπορικά η Ελλάδα, θα γίνουμε Κούβα οπου ο Τσέ έγινε διεθυντής τραπέζης. Δεν είναι ούτε στα θεσμικά του όρια ως συνδικαλιστής, ούτε στα όρια των γνώσεών του, ούτε και ενδιαφέρεται κανένας αν ο Μητσάρας απ' τα Μέγαρα γουστάρει Κίνες, Αμερικές, ή Ευρώπες.
Μια γνώμη τώρα (απολύτως δική μου) για το θέμα της εξάρτησης. Η ενεργειακή στρατηγική του Καραμανλή (απο το καλά που έκανε πριν κουραστεί), ήταν να μειώσει την εξάρτησή μας απο την Μέση Ανατολή. Διάλεξε έτσι ως στρατηγικό έταιρο την Ρωσία, η οποία και κάποια πετρέλαια έχει, αλλά και πολύ μα πολύ φυσικό αέριο. Αυτή η κίνηση, ήταν κατα την γνώμη μου πολύ καλή. Η Ρωσία ειναι σύμμαχος, είναι δίπλα μας, και ελέγχει και όλο το μήκος των αγωγών της.
Αυτά γίνονται στο μήνα του μέλιτος φίλε Yosemite. Τώρα θα απολαύσουμε τι μπούρδες θα μας ξεστομίσουν για τις προεκλογικές ανακοινώσεις. Σήμερα ήδη, η μεγάλη Λούκα, τα μάσησε στην τηλεόραση για το αν θα τηρήσει την κινεζική συμφωνία. Αλλά οι κινέζοι δεν είναι μαλάκες να τους κλείνεις την εθνική και να υποχωρούν. Η συμφωνία είναι συμφωνία, τα λεφτά λεφτά, και οι υποχρεώσεις υποχρεώσεις. Να δούμε τι θα γίνει. Τσακώνονται μεταξύ τους τα σωματεία πόσα λεφτά θα πάρει οι καθένας, σε ποια αποβάθρα θα πάνε, τι μπόνους θα πετύχουνε. Και τώρα εκβιάζουν όπως πρίν κάποιους μήνες οι αγρότες, για να πάρουν μεγαλύτερους μισθούς, οι οποίοι καθορίζονται πλήρως απο την διακρατική συμφωνία.
ReplyDeleteΑπόλυτος ερασιτεχνισμός. Και αυτό το άτομο, η Λούκα, μανατζάρει την εμπορική μας ναυτιλία. Αναμένω και άλλα γραφικά. Μα το θεό, όπως λές, αυτο το προϊον τερατογένεσης δεν λέει να πεθάνει.
Και καθώς θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις, δείτε και αυτό το βίντεο με την σοσιαλιστική μπουρδολογία του Γιώργου, απο την εποχή που ήτανε Γιωργάκης. -
ReplyDeletehttp://wp.me/pEfax-1D
Τίποτα τέτοιο δεν ελέχθει βέβαια στον κινέζο πρέσβη, οπου το στήσιμο της κ. Λούκας ήταν απόλυτο. Οχι μόνον δώθηκαν εγγυήσεις για την τήρηση της συμφωνίας, αλλά και υποσχέσεις για επέκταση! Οι ερασιτέχνες σοσιαλιστές τελούν υπο πανικό μήπως και η Κίνα τους σφυρίξει καμμια αποχώρηση. Και να σκεφτείτε πως τουλάχιστον θεωρητικά, μιλούσαν και με σύντροφο!
Δεν αντιλέγω για τον υπερσυνδικαλισμό. Η απεργία όμως όταν άρχισε είχε την ενθάρρυνση του ΠΑΣΟΚ που ελέγχει και το σχετικό σωματείο. Είχε επομένως και πολιτικά κίνητρα, ή κυρίως πολιτικά κίνητρα.
ReplyDeleteΟ Καραμανλής άριστα έπραξε με τα ανοίγματα στην Κίνα και στην Ρωσία.
Αυτά όμως ενώχλησαν τις ΗΠΑ και ίσως για τον λόγο αυτό κυρίως (συν σχέδιο Αναν κλπ) τον εξαπέστειλαν με την συνδρομή των ΜΜΕ στην Ελλάδα, τα οποία μεγέθυναν μία πολύ κακή κατάσταση!
Άλλωστε η οικονομική πολιτική Καραμανλή απετέλεσε μια πιο light εκδοχή της πολιτικής ΠΑΣΟΚ.Ακόμη και στην διαφθορά!
Μα ο Μητσάρας χάνει το γνωστό καλαθάκι Locus, με το οποίο ανέβαινε η μίζα για να επιταχυνθεί η μετακίνηση ενός εμπορευματοκιβωτίου. Δεν πρέπει να η κυβέρνηση να του το αντισταθμίσει με ένα επίδομα;
ReplyDeleteΌσο για την αγορά και τη ναυτιλία σιγά τα λάχανα. Είπαμε οι επιχειρηματίες είναι εγκληματίες και τώρα που οι αντιεξουσιαστές ήρθαν στην εξουσία θα δούν τι θα πάθουν.
Καλές και ανέξοδες οι προεκλογικές αερολογίες αλλά τώρα αρχίζουν τα δύσκολα...Οι πρώτες εξετάσεις της Λούκας και του Γιώργου ήρθαν(με ευθύνη τους...)πολύ νωρίς.Αν επιτρέψουν τηην πολιτική της χώρας να την καθορίζουν τα λαμόγια του συνδικαλισμού την έβαψαν και αυτοί και εμείς.
ReplyDeleteΌπως και κρας τεστ θα είναι όταν σε λίγους μήνες καταφθάσει ο ρπώτος φάκελος με επιλήψιμες μπίζνες κάποιου κυβερνητικού στελέχους.Θα κυλήσει το κεφάλι χωρίς πολλά-πολλά ή θα μπούμε πάλι σε τροχιές δικαστικής συσκότισης/συγκάλυψης>?
Νομίζω οτι είναι απαράδεκτο για μια σοβαρή χώρα να μην τιμά την υπογραφή της σε διακρατικές συμφωνίες.Είναι άλλο να ζητήσεις βελτίωση σε κάποια πολύ συγκεκριμένα σημεία και άλλο η μια κυβέρνηση να ακυρώνει τις διακρατικές συμφωνίες της προηγούμενης.Εννοείται οτι αν γίνει κάτι τέτοιο ,τέτοια προβλήματα θα εκλείψουν στο μέλλον αφού κανείς δεν θα κάνει συμφωνίες μια μια αναξιόπιστη χώρα.
Στο λιμάνι σπεύδει και το τρελό αγόρι των άπειρων συνιστωσών δυνάμεων του σύριζα ο αλέξης για να συμπαρασταθεί κι αυτός στον αγώνα των εργαζομένων.
ReplyDeleteΑλλωστε ο αλέξης ξέρει καλά απο αποκλεισμούς και εμφράγματα καθώς στα νιάτα του πρωταγωνίστησε στις μαθητικές καταλήψεις που ως γνωστόν οδήγησαν στην ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας.
Αναμένω οργίλη αντίδραση της αλέκας διότι ο αλέξης προσπαθεί να καπελώσει τον αγώνα και να πάρει τη δόξα της αντίστασης και της ανυπακοής απο τον γνήσιο εκπρόσωπό της το ΚΚΕ. Διότι ως γνωστόν η μόνη γνήσια αντίσταση είναι αυτή που εκπορεύεται και καθοδηγείται απο τον περισσό και όλες οι άλλες είναι ιμιτασιόν. Ο κακομοίρης ο αλέξης προσπαθεί εναγωνίως να της βγει μπροστά της αλέκας και να είναι αυτός πρωτοπόρος στους λαϊκούς αγώνες με αποτέλεσμα μερικές φορές να κάνει πατάτες όπως το δεκέμβρη που υιοθέτησε ασμένως τους μπαχαλάκηδες ενώ η αλέκα πιο πονηρή κράτησε μπόσικα.
Στο λιμάνι όμως ο αλέξης είναι αποφασισμένος να πάρει το αίμα του πίσω. Αυτή τη φορά θα φάει τη σκόνη μου μουρμούρισε. Θα της δείξω εγώ της σκρόφας ποιος αγαπάει περισσότερο τους λιμενεργάτες!
Θα δούμε κ. Βαρδάκα.Αν η πολιτική του Γιώργου είναι να διώξει τους Κινέζους απο την Μεσόγειο, και να ανατρέψει τις Ρώσικες συμφωνίες, αυτό θα φανεί. Μην ξεχνάμε πάντως πως ΗΠΑ και η Κίνα αυτή τη στιγμή είναι σφιχταγγαλιαμένοι εμπορικά και οικονομικά, και καλά θα κάνουν οι ελληνες να καταλάβουν τί ακριβώς είναι η Κίνα.
ReplyDeleteΠαντού, σε όλους τους τομείς, η Αμερική χάνει έδαφος, οικονομικά, πολιτικά, διπλωματικά. Το αμερικανικό κράτος είναι αυτή τη στιγμή παντελώς πουλημένο στους Κινέζους (παρόλο που η αμερικανική αλαζονεία ζεί ακόμα και βασιλεύει), και αυτό φαίνεται απο τα γεγονότα της παγκόσμιας σκηνής. Συμφέρον της Έλλάδας είναι να παραμείνει συμμαχικά με την ΕΕ, στρατηγικές σχέσεις με την Ρωσία και την Κίνα, και καλές με τις ΗΠΑ. Αλλωστε, η Αμερική χάνει έδαφος και απέναντι της Ρωσίας. Τους τελευταίους μόνον μήνες, ο Ομπάμα απέσυρε την αντιπυραυλική ασπίδα απο την Ευρώπη, και υποχώρησε και στο θέμα της Ρωσικής Γεωργίας. Η Αμερική βρίσκεται αυτή τη στιγμή υπο τεράστια ιστορική κατάρρευση. Ας προσέξει λοιπόν και ο Γιώργος. Η Ελλάδα πρέπει να μανουβράρει σωστά ανάμεσα στις τρείς υπερδυνάμεις.
Αγαπητέ απόγονε, εχω ιδίαν γνώσιν για τις μίζες και τα εμπορευματοκιβώτια. Ουκ ολίγοι φίλοι μου έχουν στείλει containers στην Ελλάδα. Ανάλογα με το γρηγορόσημο, το κιβώτιο έρχεται ακόμα και μέχρι το σπίτι, ανοίγεται χωρίς έλεγχο, και όλοι φεύγουν ευχαριστημένοι. Οι κινέζοι τώρα χαλάνε την πιάτσα.
ReplyDeleteΦίλε squarelogic, τον πρώτο υπουργό που θα κινήσει σκάνδαλο, ο Γιώργος πιστεύω πως θα τον καρατομήσει τελετουργικά. Αυτό ειναι το εύκολο. Εδώ στα λιμάνια, το θέμα είναι πολύ δύσκολο. Πρόκειτα για καθαρή περίπτωση συνδικαλιστικού εκβιασμού, ανάλογη με το κλείσιμο της χώρα απο τα τρακτέρ, μόνον που εδώ ο αντίκτυπος είναι διεθνής, και οι αντίπαλοι σκληρά καρύδια.
ReplyDeleteΟπως σε όλες τις μέχρι σήμερα περιπτώσεις, η κυβέρνηση έδινε κάτι στους απεργούς, και το θέμα λυνόταν. Δημόσιες θέσεις, επιδόματα, η εργαζόμενοι ας πούμε της ΔΕΗ δεν πλήρωναν ούτε ρεύμα. Αυτό τώρα είναι δύσκολο να γίνει, μας κοιτάει όλος ο κόσμος. Αν ο Γιώργος δεν λύσει αυτό, θα τον φάνε ζωντανό στο μέλλον. Και όπως λές, η καταστροφή για την χώρα θα είναι τεράστια.
Δεν υπάρχουν εργασιακά αιτήματα φίλε Yosemite ειναι ωμός και θολός εκβιασμός να επιστρέψει το λιμάνι στους συνδικαλιστές μαφιόζους. Το πανώ λέει "Cosco Go Home". Oι στρατοί του Τσίπρα τώρα θα εισβάλουν. Οπως και στα πανεπιστήμια. Το τρελό αγόρι γουστάρει μπαχαλάκικο συνδικαλισμό, και λιμενικά Δεκεμβριανά.
ReplyDeleteΣήμερα δήλωσε "Η αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση και που η σημερινή λέει ότι θα αναθεωρήσει, δεν μας λέει όμως προς ποια κατεύθυνση, με ποιο πολιτικό στόχο, είναι μια σύμβαση που εκχωρεί ακόμα και τον πυρήνα του κυριαρχικού κρατικού δικαιώματος της εθνικής ασφάλειας και της δημόσιας τάξης σε ιδιωτικά συμφέροντα"
Με καταννοείς...
Την θέση του ΚΚΕ εξέφρασε η Λιάνα με το λακωνικό "Τα λιμάνια στο λαό".
ReplyDeleteΗ δήλωση της Λιάνας -
ReplyDeletehttp://www.naftemporiki.gr/podcast/listenclip.asp?id=19341
Βέβαια για την αριστερά το γεγονός ότι μια συντεχνεία λυμαίνεται χρόνια το λιμάνι κόντρα ουσιαστικά στο δημόσιο συμφέρον είναι άνευ σημασίας, δεν ξέρω καν αν οι παρωπίδες τους επιτρέπουν να δουν αυτή την απλή αλήθεια. Επίσης ο λαός στην περιουσία του οποίου ανήκουν τα λιμάνια δεν ταυτίζεται απόλυτα με τους λιμενεργάτες, οι οποίοι δεν είναι αυτοί που κατ'αποκλειστικότητα έχουν λόγο στο τι θα γίνει με αυτά. Στην ουσια ότι μου ανήκει εμένα απο το λιμάνι ανήκει και σε καθένα απο αυτούς, με ποια λογική λοιπόν έχουν αναγορεύσει τον εαυτό τους σε αποκλειστικο ρυθμιστή για το πως το κράτος θα εκμεταλευτεί τη περιουσία του. Άλλο το να ασχολούνται με τα εργασιακά τους και άλλο το να έχουν λόγο σε ολοκληρές εθνικές στρατηγικές.
ReplyDeleteΑπο εκεί και πέρα, εκτός απο το μαφιόζικο τρόπο που λειτουργει το λιμάνι, εκτος απο τις αργομισθίες, τις απεργίες και δεν ξέρω γω τι άλλο που κοστίζει στο λαό ο κούκος αηδόνι, υπάρχει και το λεγόμενο oportunity cost, δηλαδή έχει σκεφτεί κάνεις ένα παραγωγικό λιμάνι πέρα απο τα επιπλέον έσοδα που μπορεί να προσφέρει πόσες θέσεις εργασίας σε παραπλευρους τόμεις μπορεί να δημιουργήσει;Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για την αριστερά που κατα τ'άλλα οδήρεται για την ανεργία, για τις τιμές - ενω δεν θέλει παραγωγικό λιμάνι - και για την δημόσια περιουσία που δεν την πειράζει καθολου να είναι αφημένη και να την εκμεταλεύεται για πάρτη της η κάθε σκληρή συντεχνία λες και είναι φέουδο της.
Κωνσταντίνε καλως ήρθες στο μπλόγκ μου.
ReplyDeleteΣυμπλέουμε στη γνώμη και την ιδεολογία, και η συντριπτική κοινή γνώμη, όπως την σφιγγομετρώ διαβάζοντας διάφορα μπλόγκς, είναι πλήρως ενήμερη για το τί γίνεται. Ενα άρθρο απο την σημερινή Καθημερινή, λέει πως
Η κινεζική COSCO έρχεται για να βγάλει λεφτά, δεν έρχεται για να κάνει ρουσφέτια έναντι ψήφων. Γι’ αυτό, θα λειτουργήσει με όρους ανταγωνισμού. Δεν πρόκειται να ανεχθεί μισθωτούς που θα «κλέβουν» ώρες από τον χρόνο εργασίας, δεν θα πληρώνει πλαστές υπερωρίες και Σαββατοκύριακα τζάμπα, δεν πρόκειται να κάνει στραβά μάτια όταν κάποιος, αντί να είναι στην εργασία του, μαζεύει ελιές στη Μάνη. Ούτε θα παρατηρεί ανέμελα συνδικαλιστές να πίνουν καφέδες στα γραφεία το πρωί και να πληρώνονται υπερωριακά το απόγευμα. Εικάζω ότι μάλλον δεν είναι διατεθειμένη να καταβάλει μέση ετήσια αμοιβή 97.000 ευρώ σε κάθε «εργάτη» (στοιχεία ΟΛΠ, 2007).
Αυτή δεν είναι η πραγματικότητα του συνδικαλισμού στην Ελλάδα; Ολοι το γνωρίζουμε, συμβαίνει παντού. Οι μισοί απο εκείνους που πήραν επιδόματα με τα τρακτέρ, δεν είναι κάν αγρότες.
Δεν θέλει η Αριστερά να πάει κόντρα σ' αυτό, γιατί έχει πάψει προ πολλού να παράγει πολιτικό λόγο και προτάσεις, έχει μέσα της έναν απέραντο ιστορικό θυμό, και τώρα ξεσπάει σε πανεπιστήμια, Δεκεμβριανά και ό,τι άλλο μπορεί. Εχει φτιάξει φέουδα και προπύργια μάχης παντού. Το στοίχημα για τον Γιώργο είναι να τσακίσει αυτό το είδος του κομματικού συνδικαλισμού, που μας κρατάει σε υπανάπτυξη. Μόνον σήμερα, στις ειδήσεις, οι μεταλλεργάτες έκαναν επιθεση (!) στο υπουργείο εργασίας. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίον εκφράζονται τα εργατικά δικαιώματα, ωμός, βίαιος και εκβιαστικός. Και στην περίπτωση των λιμανιών, όπως πολύ σωστά λές, δεν υπάρχουν κάν εργατικά αιτήματα, αλλά ωμή πολιτική παρεμβολή σε εθνικές στρατηγικές. Αν η κυβέρνηση δεν τους τσακίσει τώρα, θα έχει μεγάλο πρόβλημα αργότερα.
Νάσαι καλά -
Η σύμβαση είναι ισχυρή και δεν είναι εύκολο να υποστεί ουσιαστικές τροποποιήσεις,εκτός ίσως από μερικές δευτερεύουσες για τα μάτια του κόσμου οπότε η κατάληξη θα είναι η μεν κυβέρνηση να λέει ότι πέτυχε το εφικτό και η απεργία θα λυθεί με απώλεια μερικών μεροκάματων και την Αλέκα και τον Αλέξη να αλληλομάχονται για το ποιός είναι ο μεγαλύτερος προασπιστής των εργατικών συμφερόντων.
ReplyDeleteLocus publicus
ReplyDeleteΚαι ο Στάλιν είχε καλές σχέσεις με τον Τσώρτσιλ και συνεφώνησε στην Γιάλτα, μεταξύ των άλλων, επιρροή στην Ελλάδα 90/10. Αυτό όμως δεν τον εμπόδισε να φουντώσει στην Ελλάδα τον ανταρτοπόλεμο για αν επιτύχει, όπως και επέτυχε, αντιπερισπασμό στην Γιουγκοσλαβία και στην Ρουμανία.
Έτσι και οι ΗΠΑ συμφέρον έχουν να εμποδίζουν (ή έστω ενοχλούν) την περαιτέρω εμπορική εξάπλωση της Κίνας στην Ευρώπη.
Και για εμένα άξονες της Ελληνικής εξωτερικής πολιτικής πρέπει να είναι αυτοί που γράφετε.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση κ. Βαρδάκα, δεν θα καθορίσουν οι συνδικαλιστές την εξωτερική στρατηγική της χώρας. Τη στιγμή αυτή, οπως φαίνεται καθαρά, δεν υπάρχουν εργασιακά αιτήματα, παρα μόνον υποκεινούμενες ομάδες απεργών που απαιτούν αλλαγή του διοικητικού καθεστώτος στα λιμάνια. Ας αποφασίσει η κυβέρνηση τί θέλει.
ReplyDelete-----------------------------
Η πολιτική του "κατεβάζω τον διακόπτη και εκβιάζω" συνεχίζεται φίλε Αθεόφοβε. Με μια απίθανη ελαφρότητα. Δεν μου εμπνέει καμμία εμπιστοσύνη η κ. Λούκα, απο την οποία δεν ξέρουμε τι ακριβώς διαπραγματεύεται. Οι απεργοί μιλάνε με την κυβέρνηση μόνον, η κυβέρνηση με απεργούς και τους Κινέζους, και οι κινέζοι με τους δικηγόρους τους.
Ο Τσίπρας, και όχι η Αλέκα θα είναι ο "πατέρας των μαζών". Το ΚΚΕ, παρόλα τα ιδεολογικά του κολλήματα, έχει πάνω του μια τσίπα. Ο Σύριζα καμμία.
Η απεργία ανεστάλη μέχρι τις 2 Νοεμβρίου... για να δούμε τι τους τάξανε κι έκαναν πίσω και αν θα επανέλθουν δριμύτεροι μετα την 2α Νοεμβρίου...
ReplyDeleteΟσο για την "τσίπα" του ΚΚΕ ρώτα τους εργαζόμενους στις "εταιρίες" του κόμματος αν πληρώνονται κανονικά, αν παίρνουν τις υπερωρίες που δικαιούνται και άλλα παρόμοια... δεν βαριέσαι... άλλο να είσαι αφεντικό κι άλλο να παριστάνεις τον Ζορό των κατατρεγμένων...
Καλό σου Σ/Κ...
Μαρία μου γειά σου. Ναι, έχει δίκιο για την "εθελοντική" εργασία στις εταιρείες του κόμματος, απλά βλέπω πως το ΚΚΕ παρόλα του τα κολλήματα, έχει πάνω του έναν νοσταλγικό επαναστατισμό, της παλιάς Μαρξιστικής εποχής, τότε που αγώνας σήμαινε και περηφάνια. Καποια δηλαδή εντιμότητα, και τσίπα. Ισως κάνω λάθος. Είναι και λίγο περίεργο για μένα να υποστηρίζω τα κομμούνια!
ReplyDeleteΝάσε καλά, με την απεργία θα δούμε. Απο το όλο θέμα, προσωπικά δεν κατάλαβα τίποτα. Απολύτως τίποτα.